آیا در طولانی مدت دیالیز مفید است: چگونه از دیالیز جلوگیری شود

شنبه 23 دی 1396
ن : lafee

آیا در طولانی مدت دیالیز مفید است: چگونه از دیالیز جلوگیری شود

عوارض دیالیز چیست؟ چگونه از آنها اجتناب کنیم؟

1) سندرم استفاده از دیالیز: عمدتا ناشی از استفاده از دیالیزرها و لوله های جدید است.

2) واکنش پریوژن: معمولا استفاده نمی شود، تب بالا می تواند دیالیز درجه حرارت، داروهای آنتی ژن، هورمون ها و داروهای ضد تب، و غیره را به عنوان مناسب کاهش دهد.

3) نارسایی قلب: یکی از عوارض خطرناک و جدی ناشی از همودیالیز است.

4) سندرم اختلال دیالیز: میزان بروز آن 3.4 تا 20 درصد است. عوارض اصلی همودیالیز تهوع، استفراغ، بی حسی و بیقراری است. موارد شدید می تواند منجر به تشنج، کما و حتی مرگ شود.

5) hypotension: یکی از شایع ترین عوارض جانبی همودیالیز، میزان بروز آن 20 تا 40 درصد است. دلایل زیادی برای فشار خون پایین وجود دارد که بیشتر آنها در مراحل میانی و اواخر دیالیز رخ می دهد. در مرحله بعد دیالیز، کاهش موسیقی خون ناشی از اضافه فراتر از تصفیه یا عدم سازگاری با سیالی دیالیت است.

6) arrhythmias: حدود 50٪ از بروز، با وجود زودهنگام بطنی. عوارض جانبی همودیالیز شامل بیماری های قلبی عروقی، نارسایی عملکردی، پریکاردیت، کم خونی شدید، اختلالات تعادل الکترولیتی و اسید-پایه، هیپوکسمی، فشار خون و دارو است.

7) اسپاسم عضلانی در دیالیز: یکی از عوارض جانبی همودیالیز است که میزان آن 10 تا 15 درصد است. قسمت اصلی عضله و پای روده است و قسمت های دیگر اندام فوقانی و ماهیچه های شکمی است. دلایل این امر کاملا مشخص نیست و ممکن است به علت فقدان هیپوکسی، کم سدیم و گردش خون در دیالیز باشد.

بهترین راه برای جلوگیری از دیالیز بهبود GFR، پس از بهبود GFR خود را که عملکرد کلیه خود را بهبود می بخشد، به طوری که کلیه های خود را می تواند پاک کردن سموم و پسماندهای بیش از حد و عملکرد کلیه خوب است. در اکثر موارد، GFR کمتر از 10٪ است که دیالیز توصیه می شود، بیماران می توانند از دیالیز اجتناب کنند و تمام عوارض را با درمان های سیستماتیک رفع کنند.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید با دکتر آنلاین مشورت کنید یا لطفا با ما تماس بگیرید:

ایمیل: kidneyfailurecn@hotmail.com

لینک مقاله: http://www.kidneyhospital-china.com/kidney-failure/369.html



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: آیا در طولانی مدت دیالیز مفید است: چگونه از دیالیز جلوگیری شود,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان kidney disease awareness battle cure و آدرس kidneyabc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.